Grundet nedskæring i antal af medarbejdere har Slots- og Kulturstyrelsen måttet begrænse tidskrævende telefonsamtaler og har derfor oprettet en kontaktformular, som man som borger skal udfylde i stedet. I tilfælde af, at der er tale om en presserende forespørgsel, foreslår vi, at man skriver ”Hastesag”. Find skemaet her.
Det er naturligvis utilfredsstillende for ejere og bygherrer, der står midt i byggesager med omkostninger, der løber, hvis kontakten til Slots- og Kulturstyrelsen med pludseligt opståede presserende spørgsmål ikke fungerer gnidningsløst.
Vi har talt med enhedschef Mette Carstad, som lover, at man vil gøre alt, hvad man kan, for at ringe tilbage hurtigst muligt – også indenfor en dag. Med de færre medarbejdere til rådighed, har man vurderet, at det er vigtigere at anvende tiden på at sagsbehandle de indkomne sager, end at besvare de mange telefoner.
Vi håber meget, at ejerne med ekspertudvalgets anbefalinger får løst netop de udfordringer, den trægt fungerende kontakt til Slots- og Kulturstyrelsen forårsager. Opgaven for udvalget er blandt andet at forenkle og lempe forvaltningen for både Slots- og Kulturstyrelsen og ejerne.
Har du spørgsmål eller kommentarer til ovenstående, bedes du sende en mail til sekretariatet.