I Nøhr & Sigsgaard arbejder vi med kulturarven og værdisætter eksisterende bygningers arkitektur og kulturhistorie. Det er vores målsætning at skabe balance mellem bevaringskvaliteter og moderne funktionalitet. Vi benytter moderne arbejdsmetoder og integrerer 3D-scanning og 3D-projektering, når vi restaurerer og ombygger historiske bygninger. I dialog med bygherre og brugerne afklarer vi nutidige funktionelle behov.
Nøhr & Sigsgaard er en erfaren og uafhængig tegnestue, der yder helhedsorienteret arkitektrådgivning. Restaureringsarkitekt Jacob Ingvartsen leder arbejdet med værdisætning og restaurering sammen med en række dygtige medarbejder, der har speciale inden for historiske bygninger.
Nøhr & Sigsgaard har kompetencer til:
- Restaurering, renovering og nybyggeri
- 3D-scanning
- 3D projektering
- Værdisætning
- Myndighedsproces
- Totalrådgivning
- Styring af store projekter
- Bygningssyn og vedligeholdelsesplaner
Udvalgte referencer:
Friluftskolen, København S: Efter mange års forfald har Friluftsskolen fået nyt liv ved en stor helhedsrenovering. Friluftsskolen er den eneste af sin art i Danmark og betragtes som et funktionalistisk mesterværk. Den er opført 1938 som sanatorieskole for børn med tuberkulose og tegnet af Kaj Gottlob.
Skolen ved Sundet, København S: Kaj Gottlobs mest velbevarede aulaskole med store glaspartier og adgang til naturen. Nøhr & Sigsgaard forestå helhedsrenovering af den funktionalistiske skole, hvor den centrale ovale aula har et stort københavnskort udskåret i gulvet og en stor kompasrose i loftet.
Daginstitution i det gamle blindeinstitut, Kastelsvej 60: Istandsættelse og nyindretning af dele af den fredede bygning på Kastelsvej 60 på Østerbro som ramme for en ny daginstitution. Bygningen har en særlig historie som en af Københavns ældste institutionsbygninger til børn, bygget for Blindeinstituttet i 1857-1858 efter tegninger af Ferdinand Meldahl,
Ombygning på Sølvgade Skole: Mindre ombygning til etablering af KKFO-faciliteter i den gamle hovedbygning fra 1847, tegnet af P.C. Hagemann.